În anul școlar 2020-2021, Școala gimnazială nr. 22 din Galați a devenit partener în cadrul proiectului de parteneriat strategic Erasmus+ A Book for People’s Survival, alături de alte patru școli din Italia, Polonia, Macedonia de Nord și Turcia, ce se va desfășura pe parcursul a trei ani școlari.
Obiectivele proiectului sunt:
- îmbunătățirea obiceiurilor de lectură și transformarea cunoștințelor acumulate în abilități practice;
- conștientizarea elevilor cu privire la comunicarea interculturală și dezvoltarea competențelor de comunicare într-o limbă străină;
- dezvoltarea empatiei și a competențelor digitale prin utilizarea mai multor instrumente și platforme în mediul virtual;
- desfășurarea de activități educative (creare de scenarii, scriere de eseuri, creare de poezii, realizarea unei reviste și a unor filme scurte).
Având în vedere situația pandemică din primul an, activitățile educative s-au desfășurat de către fiecare școală în propria țară, toate mobilitățile fiind amânate. Prin urmare, în perioada 21-25 februarie 2022, a avut loc prima mobilitate desfășurată în mediul virtual, coordonată de partenerul din Italia. Programul s-a desfășurat pe parcursul a cinci zile, iar în program a avut loc prezentarea tuturor școlilor implicate în proiect și a personalităților din lumea literară, astfel:
Ziua 1: A fost realizată prezentarea fiecărei țări partenere în proiect, prezentarea țării coordonatoare – Italia prin mediatizarea regiunii din care școala I.C. G. Giusti Sinopoli este originară, prezentarea tradițiilor, a bucătăriei specific italiene, prezentarea orașului, a școlii și a unor scriitori de proză italieni. Ziua 1 s-a încheiat cu un chestionar de feedback al activității și de începere a mobilității online.
Ziua 2: A avut loc o călătorie virtuală în Macedonia și mediatizarea regiunii din care școala Municipality Primary School Ilinden este originară, prezentarea tradițiilor (dans, port, bucătărie), a școlii și a unor scriitori de proză macedoneni. Ziua 2 s-a încheiat cu un chestionar de feedback al activității și un schimb de interese și discuții între elevii participanți la proiect în vederea intercunoașterii.
Ziua 3: A fost rândul României, reprezentată de Școala gimnazială nr. 22 Galați, să prezinte – elevii școlii au dat dovadă de o măiestrie aleasă. Ne-am îmbrăcat în straie de sărbătoare și am pornit într-o călătorie virtuală prin țară și orașul Galați. Astfel, în această zi s-au prezentat filmulețe realizate de către elevi sub îndrumare cadrelor didactice implicate în proiect. Filmulețele au vizat prezentarea locației țării noastre în cadrul continentului european, a tradițiilor specific românești, a straielor tradiționale românești, a muzicii tradiționale, a bucătăriei românești, a scriitorilor de proză români (un fragment din La cireșe de Ion Creangă) și nu în ultimul rând a orașului Galați, poziția geografică a acestuia în cadrul țării și ceea ce oferă el ca atracție turistică.
Întreaga activitate a fost moderată de unul dintre elevii participanți în proiect. Toate filmulețe au avut prezentare în limba engleză, s-au caracterizat prin originalitate și au fost realizate utilizând mai multe platforme și instrumente digitale (Canva, power point, you cut, google earth etc). Activitatea a fost una interactivă presărată cu momente de joc popular live – într-una dintre sălile de clasă din unitatea de învățământ, cu un Mentimeter (Translate in your language: book, creativity, joy) ce a dus la crearea unui nor de cuvinte multilingvistic, cu quizziz-uri și schimb de prezentări a intereselor elevilor din toate școlile partenere.
Ziua 4 a debutat cu o nouă călătorie virtuală, de data aceasta în Polonia unde a avut loc prezentarea țării și mediatizarea regiunii din care școala Szkola Podstawoea w Bedzyminie este originară, o frumoasă zonă rurală, prezentarea tradițiilor (dans, port, bucătărie), a școlii și a unor scriitori de proză polonezi. Ziua 4 s-a încheiat cu discuții între elevii participanți la proiect în vederea intercunoașterii;
Ziua 5 a fost dedicată unei călătorii virtuale în Turcia și mediatizării regiunii din care școala Ozel Renk Ortaokulu este originară, prezentarea tradițiilor (dans, port, bucătărie), a școlii și a unor scriitori de proză turci. Ziua 5 s-a încheiat cu discuții între elevii participanți la proiect în vederea intercunoașterii.
Ansamblul de activități educative desfășurate pe parcursul acestei săptămâni de mobilitate virtuală au fost analizate și discutate în cadrul întâlnirii de analiză la care au participat toate cadrele didactice implicate în proiect din toate statele partenere. Întreaga activitate din această săptămână a fost contorizată și mediatizată prin intermediul unui jurnal virtual realizat pe pagina de facebook a proiectului, facebook.com/profile.php?id=100078156564260, realizată de către echipa de proiect a școlii noastre. Prima mobilitate virtuală din cadrul proiectului s-a finalizat cu aprecieri asupra tuturor activităților desfășurate de către toate țările partenere. Activitățile educative continuă, având ca obiectiv poezia, până la următoarea mobilitate.