8 motive pentru a folosi Nearpod la clasă

Nearpod oferă o bogată învățare hibridă, facilitând combinarea mass-media și oferă, de asemenea, instrumente de evaluare. Nearpod este un instrument online care le permite profesorilor să folosească predarea bazată pe diapozitive atât în clasă, cât și de la distanță, datorită unui aspect hibrid. Profesorii pot crea o mulțime de resurse interactive de învățare care permit elevilor să se implice în activitate și să învețe prin intermediul dispozitivului lor sau al unui singur ecran în cameră. De asemenea, este posibil să adăugați întrebări pe parcurs și să le cereți elevilor să participe pe măsură ce avansați.

Nearpod este util și ca instrument de evaluare formativă și poate reda vizual eforturile elevilor prin grafice și diagrame ușor de analizat, pentru un „instantaneu” clar al progresului. Nearpod poate folosi, de asemenea, „gamificarea” pentru a face învățarea mai atractivă și mai distractivă. De asemenea, este construit pentru a funcționa bine cu o mulțime de instrumente preexistente, cum ar fi Google Slides, Microsoft PowerPoint și YouTube. Profesorii pot importa cu ușurință materiale media pentru a face o lecție rapid și simplu, folosind resurse deja existente.

Nearpod le permite profesorilor să creeze lecții de la zero sau să utilizeze biblioteca existentă de peste 15.000 de lecții și videoclipuri, pe clase, pentru a începe și a rula rapid. De asemenea, sistemul vă permite să extrageți videoclipuri de pe YouTube. În mod inteligent, Nearpod funcționează în mai multe moduri pentru a sprijini o sală de clasă condusă de profesori, învățarea la distanță condusă de elevi sau un mod de predare cu prezentare pe ecran unic. În mod crucial, indiferent de stilul utilizat, acesta poate fi ușor integrat cu Zoom sau Google Meet pentru a include toți elevii, indiferent de locația lor.

Nearpod le permite profesorilor să creeze prezentări interactive originale cu un conținut extins disponibil la standarde înalte. De la crearea unui test folosind un model 3D al unei molecule pe care elevii îl pot explora, până la realizarea unui joc bazat pe clicuri pentru verificarea vocabularului și ortografiei, opțiunile sunt abundente.

Lecțiile pot fi create în Nearpod sau în Prezentări Google. În Nearpod, construiți și adăugați un nume, apoi adăugați conținut utilizând butonul Adăugare diapozitiv. Folosiți fila Conținut pentru a atrage elevii și fila Activități pentru a găsi instrumente de evaluare pe care să le adăugați.

De asemenea, puteți încărca slide-uri PowerPoint și multe altele selectând și încărcând fiecare direct din Nearpod. Acestea vor apărea în bibliotecă, permițându-vă să adăugați caracteristici și activități Nearpod pentru a îmbunătăți lecția pe care o aveți deja. Adăugați imagini, teme de culori și multe altele, apoi salvați proiectul și acesta va apărea în biblioteca corespunzătoare, gata pentru elevi.

Dacă doriți să utilizați slide-uri, selectați lecția din Google Slide și veți putea  crea un slide, la fel cum ați face în Nearpod.

Cele mai bune 8 motive pentru care să utilizați Nearpod:

1. Nearpod este excelent pentru a crea videoclipuri YouTube interactive. Pur și simplu selectați-l pe cel dorit și apoi puteți adăuga întrebări de evaluare în anumite puncte de-a lungul drumului. Deci, tot ce trebuie să facă elevii este să urmărească și să selecteze răspunsul corect în timp ce privesc – asigurându-se că acordă atenție și permițându-vă să vedeți cât știu sau domeniile care necesită atenție.

Utilizarea realității virtuale este un plus, deoarece Nearpod funcționează cu căști VR pentru a permite elevilor să exploreze o zonă, la fel ca o excursie la școală, numai fără o limită a distanței. Faptul că profesorii au acum capacitatea (prin mai multe instrumente) de a-i duce practic pe elevi în locuri, trecute și prezente, pentru a-și îmbogăți experiența de învățare este pur și simplu uimitor! Nearpod le permite profesorilor să încorporeze excursii virtuale în lecțiile lor pentru a transporta elevii în locuri uimitoare din întreaga lume. Când elevii își folosesc telefoanele inteligente sau tabletele, pot chiar să meargă prin aceste locuri. Elevii care folosesc un Chromebook sau un laptop pot trage și mări imaginea în timp ce călătoresc în locuri îndepărtate.

2. Capacitatea de a desena direct pe diapozitive este o modalitate utilă de a oferi elevilor libertatea de a interacționa, fie adăugând propriile imagini, fie desenând pe o hartă sau adnotând o diagramă.

3. Tablourile de colaborare permit elevilor să contribuie cu perspective multiple care pot fi utile atât în clasă, cât și de la distanță. În modul controlat de elevi, aceștia pot merge în ritmul lor, în timp ce în modul controlat de profesor, puteți oricând face o pauză și a reflecta sau extinde punctele prezentate, în direct. Ca instrument de diferențiere, acest lucru este util, deoarece elevilor li se pot atribui diferite niveluri de sarcini la care toți lucrează în ritmul lor.

4. Întrebările la sondaj și chestionarele cu alegeri multiple sunt, de asemenea, părți utile ale instrumentelor de evaluare care permit profesorilor să obțină o soluție la modul în care învață elevii.

5. Nearpod funcționează pe ORICE dispozitiv, indiferent dacă elevii au iPad-uri, computere sau alte tablete. Acest lucru este excelent mai ales pentru școlile care permit elevilor să-și aducă propriile dispozitive.

6. Profesorul controlează complet dispozitivele elevilor. Înainte de lecție, profesorul oferă un cod pentru ca elevii să se alăture sesiunii. Odată înscriși, elevii își trimit numele, ceea ce îi permite profesorului să vadă pe iPad-ul profesorului numele elevilor care s-au alăturat. Când toți elevii s-au alăturat, profesorul poate împărtăși primul diapozitiv al prezentării și poate începe lecția. Studenților li se permite doar să vadă diapozitivul pe care profesorul îl împarte, ceea ce asigură că elevii sunt în sarcină. Dacă elevii încearcă să meargă la următorul diapozitiv, aplicația nu le va permite să facă acest lucru. Elevii pot ieși din aplicație, dar profesorul este notificat când se întâmplă acest lucru. Aceasta este o caracteristică plăcută atunci când tocmai începeți o sală de clasă 1: 1 sau lucrați cu elevi în grupuri mici, mai ales în ceea ce privește managementul clasei.

7. Elevii pot adnota diapozitive pentru a-și explica gândirea despre un anumit subiect. De exemplu, dacă predă un concept de matematică, elevii pot arăta cum să rezolve problema folosind funcția instrumentului stilou. Atunci când elevul folosește instrumentul de desen, el are capacitatea de a-și trimite munca. Profesorul are apoi capacitatea de a alege un răspuns al elevilor pentru a-l împărtăși cu ceilalți elevi. Acest răspuns poate fi văzut pe toate dispozitivele studenților. De asemenea, elevii pot susține un test sau un sondaj direct pe dispozitiv. Cel mai bun dintre toate, informațiile sunt salvate pe site-ul Nearpod pentru analiza profesorilor! Diapozitivele adnotate ale elevilor sunt, de asemenea, salvate.

8. Evaluarea formativă este esențială în orice clasă Atunci când creează lecții Nearpod, profesorii pot încorpora o varietate de întrebări de evaluare formativă – includ alegere multiplă, adevărat/ fals și unul dintre preferatele mele: desenează-l – în prezentarea lor. Când lecția este lansată și clasa continuă activitatea, elevii vor vedea întrebările pe ecranul lor, iar profesorul poate vizualiza rezultatele clasei în timp real. De asemenea, profesorii pot adăuga întrebări de evaluare formativă „din mers” în timpul lecției, după cum este necesar.

 

prof. Cristina Erika Hogye

Școala Gimnazială I.L. Caragiale, Baia Mare (Maramureş) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/cristina.hogye

Articole asemănătoare