Teaching through Games – proiect eTwinning

Proiectul „Teaching through Games” stabilește o legătură între profesorul creativ și elevul care învață prin creația și jocul profesorului, deoarece în spatele unui elev inteligent se află un profesor creativ. Prin asocierea învățării cu jocul, ne propunem atât să ne atingem obiectivele acestui proiect, cât și să dezvoltăm  unele abilități de bază ale elevilor: învățarea unei limbi străine, abilități de comunicare într-o limba străină, să dezvoltăm abilități TIC, abilități sociale, de lucru în echipă, leadership etc Pe măsură ce întreaga lume se confruntă cu pandemia, vom profita de lumea digitală ca să ne dezvoltăm cunoștințele prin joc.

Proiectul a implicat 24 profesori din 6 țări și 214 de elevi. Țările participante sunt: România, Turcia, Grecia, Croația, Slovacia, Polonia. Pentru a rezolva cu succes sarcinile de învățare ale proiectului, profesorii și elevii școlilor partenere  lucrează  în colaborare.- aceasta este caracteristică a proiectelor eTwinning.

Prin acest proiect, ne propunem:

  • să facilităm învățarea bazată pe jocuri
  • să  motivăm participarea activă a elevilor la lecții, la proiect
  • să creștem gradul de conștientizare la importanța învățării unei limbi străine
  • să îmbunătățim încrederea în sine a elevilor
  • să folosim și să dezvoltăm instrumente web 2.0
  • să acorde atenție siguranței-participării democratice la proiect
  • să crească gradul de conștientizare față de alfabetizarea media și dezinformare
  • să pregătească produse finale comune și lucrări de echipă colaborative
  • să dezvolte colaborarea și comunicarea
  • să disemineze lucrări individuale și lucrări comune in cadrul proiectului.

Procesul de lucru în lunile în care se derulează proiectul:

FEBRUARIE:
In luna februarie, ne-am cunoscut, am schimbat email-uri, ne-am fixat pe harta proiectului, ne-am înscris pe grupurile de comunicare: grupul Fabebook al proiectului și grupul de Whats App, am împărțit sarcinile și am ales instrumentele web 2.
facebook.com/groups/318165317024322

MARTIE:
In luna martie, ne-am asigurat de regulile de siguranță pe net, am cerut permisiunea părinților pentru participarea la proiect și ne-am prezentat localitatea, profesorul, elevii și școala. De asemenea, am creat logo-ul și posterul proiectului. La sfârșitul lunii februarie, am votat și astfel democratic s-a ales logo-ul și posterul proiectului.

APRILIE:
În luna aprilie, am folosit aplicații, am creat și am diseminat creațiile noastre ilustrând folosirea aplicațiilor. Aplicațiile folosite în cadrul
proiectului pe luna aprilie au fost:
• Jigsawplanet,
• Learningapps.org,
• Wordwall.net,
• Create/collage
• Voki
• Alte aplicații
• Învățăm prin joc – ilustrație

MAI:
În luna mai, am folosit aplicații, am creat și am diseminat creațiile noastre ilustrând folosirea aplicațiilor. Aplicațiile folosite în cadrul proiectului pe luna mai au fost:
• Wordart.com
• Liveworksheets.com
• Vimeo.com
• Quizizz.com
• Chatterpix
• Alte aplicații
• Învățăm prin joc – ilustrație

ÎNCHIDEREA PROIECTULUI:
• Albumul proiectului creat prin aplicația BOOK CREATOR
• Mesajele elevilor despre aplicațiile și jocurile preferate – chat elevi
• Raport de evaluare a proiectului – profesorii participanți la proiect.

PRODUSE FINALE:
La sfârșit de proiect, am revizuit produsele finale:
• ZIUA ETWINNING: am colorat sigla eTwinning împărțindu-ne munca pe țări, apoi am asamblat sigla.
• JOC PE GENIALLY unde fiecare a contribuit, postând aplicația preferată.
• PADLET cu link către toate jocurile folosite în proiect.

Pe parcursul proiectului, am comunicat și am decis asupra produselor finale comune și a echipei de colaborare.

REZULTATE AȘTEPTATE: La sfârșitul proiectului nostru,

  • elevii noștri vor fi motivați să participe activ la lecții
  • vor învăța o limbă străină în mod eficient
  • vor fi conștienți de relația dintre învățare și joc
  • se va îmbunătăți încrederea în sine
  • vor fi dispuși să lucreze în colaborare
  • abilitățile lor de comunicare se vor îmbunătăți
  • abordarea multidisciplinară se va îmbunătăți.

LEGĂTURI CĂTRE REZULTATE:

read.bookcreator.com/nDOtOBxa56cpvwTbXpBo9ZHwM2n1/H_bMIjQuSkmm1qDr2sA2zw

view.genial.ly/62607e684943b200115daf97

padlet.com/borselisabeta70/bn1vcm3afea4xhow

Bibliografie
• Istrate, Olimpius (2013). Învățarea prin proiecte eTwinning. Compendiu de practici didactice inovative realizate prin activități de
parteneriat cu scoli europene. București: Editura Universitară. ISBN: 978-606-591-746-0.
• Centrul Național eTwinning România. Ghiduri eTwinning. Online: https://etwinning.ro/idei-si-resurse-pentru-proiecte/

 

prof. Elisabeta-Edit Borș

Școala Gimnazială, Apold (Mureş) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/elisabeta.naghi

Articole asemănătoare