Proiectul eTwinning “Christmas Again!”

Prin acest proiect, ne-am propus să transmitem elevilor noștri semnificația acestei sărbători importante, aceea de a dărui, de a fi alături de cei nevoiași, de a petrece timp alături de cei singuri.
Copiii au realizat felicitări și ornamente de Crăciun, au strâns daruri și au folosit aceste lucruri în scop caritabil. Ei au învățat colinde, au creat povești de Crăciun, au învățat unii de la alții despre tradiții și obiceiuri de Crăciun specifice fiecărei țări.

Metodele activ-participative care au facilitat învățarea au fost: dramatizarea, jocul de rol, învățarea prin proiect, conversația. Elevii au lucrat frontal, dar și în grupuri mici și individual. Ei au învățat din activitățile realizate de elevii din celelalte școli (din Spania, Polonia, Franța și Grecia), vizionându-le prin intermediul Twinspace. Cei mici au învățat și de la părinții lor, care le-au oferit un exemplu bun, fiindu-le alături în activitățile caritabile.

Integrarea în curriculum. Au fost vizate:

  • Dezvoltarea competențelor de comunicare verbală, digitală, artistică.
  • Dezvoltarea creativității, la Arte vizuale și abilități practice, elevii au desenat, pictat, decorat felicitări și au realizat decorațiuni de Crăciun.
  • Exersarea competențelor de comunicare și de accesare a informației cu ajutorul instrumentelor TIC. La Comunicare în limba română, elevii au citit scurte texte despre tradițiile și obiceiurile de Crăciun, au memorizat și au recitat scurte poezii cu aceeași tematică. Ei au creat o mică poveste e Crăciun. Au scris felicitări. Au asociat emoțiile de bază cu elemente simple de limbaj nonverbal și paraverbal.
  • Realizarea de conexiuni cu lumea reală. La Dezvoltare personală, elevii au învățat despre emoții și sentimente, despre altruism, despre obiceiuri și tradiții de Crăciun.
  • Cântarea în colectiv și în grupuri mici a colindelor, asociind mișcarea sugerată de text și de ritm. La Muzică și mișcare, ei au învățat colinde și le-au interpretat în cadrul unui mic spectacol dedicat persoanelor vârstnice de la Unitatea de Asistență Medico-Socială din Boldești-Scăeni.

A fost o activitate emoționantă, în care cei mici au dăruit obiecte decorative realizate de ei, iar părinții acestora au oferit dulciuri și fructe persoanelor aflate în dificultate.

Cu partenerii de proiect sarcinile au fost distribuite egal, fiecare a lucrat conform planului de acțiune. Impresiile si sugestiile au fost exprimate constant pe Twinspace și au reflectat gradul de implicare al partenerilor de proiect. Forumul a fost folosit pentru propunerea și dezvoltarea unor idei de lucru. Astfel, a fost realizată prezentarea activităților folosind Canva, astfel au fost postate poveștile elevilor despre Crăciun.

Utilizarea tehnologiei. Am folosit Twinspace. Au fost folosite următoarele instrumente digitale: Canva, Puzzlemaker, PPT, Vimeo, dar și scurte filme educaționale și inspiraționale, cântece de Crăciun.

Rezultate, impact şi documentaţie. Pentru mine, a fost o colaborare frumoasa și în principal, un prilej de a le forma elevilor competențe de comunicare și relaționare cu cei din jur. Școala a devenit vizibilă partenerilor de proiect, prin promovarea activităților pozitive realizate de cei mici. Cel mai important rezultat al acestui proiect a fost descoperirea faptului că putem educa elevii prin intermediul activităților caritabile derulate și împărtășite de echipe de proiect din țări diferite.

Copiii au colaborat la atingerea scopului nobil al proiectului – acela de a înțelege sărbătoarea Crăciunului ca un prilej de a dărui, nu de a consuma. Ei au înțeles că împărtășesc aceleași valori indiferent de țara unde locuiesc.

 

prof. Grațiela Visan

Școala Gimnazială Mihai Viteazul, Boldești-Scăeni (Prahova) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/gratiela.visan2

Articole asemănătoare