În anul 2015, am participat în calitate de director la Conferința Națională eTwinning , unde am luat contact pentru prima dată cu platforma educațională, dar și cu modul de lucru în astfel de proiecte. Experiența mi s-a părut fascinantă și mi-am zis „De ce nu?”.
Astfel, rând pe rând am accesat proiect după proiect, reușind să stabilesc legături cu profesori din Spania, Italia, Turcia, Grecia.
În cele peste 30 de proiecte am implicat elevi atât din ciclul primar, cât și gimnazial, deoarece proiectele eTwinning joacă un rol important în educație, promovând colaborarea între elevi și contribuie la îmbunătățirea procesului educațional prin integrarea tehnologiei, diversificarea metodelor de învățare și dezvoltarea competențelor cheie în societatea actuală.
Atât pentru elevi, cât și pentru profesori, platforma eTwinning a devenit extrem de interesantă, deorece pune un accent puternic pe utilizarea tehnologiei în procesul educațional, sprijinind astfel dezvoltarea competențelor digitale atât la elevi, cât și la profesori. Participanții utilizează platforme și instrumente online pentru a colabora, a crea conținut și a comunica. Aceasta îi ajută să se adapteze mai bine la un mediu digital, care este din ce în ce mai necesar în toate domeniile vieții.
Prin activități variate, elevii au reușit să își dezvolte competențele socio-emoționale prin interacțiuni cu elevi de diferite vârste și culturi.
În urma desfășurării proiectelor am obținut 12 certificate Europene de Calitate, precum și 17 Certificate Naționale.
Rezultatele obținute și promovarea continuă a activităților i-a ambiționat și pe alți colegi din școală, care au accesat la rândul lor platforma , astfel că acum, în Școala Gimnazială ”Mihai Vodă” suntem o adevărată rețea de etwinneri.
Am aplicat și am obținut titlul de Școală eTwinning 2019-2020 , respectiv 2022-2023, iar colegele mai tinere au avut posibilitatea de a participa la cursuri, ateliere și seminarii, de a face schimb de idei și bune practici și de a colabora la realizarea unor proiecte educaționale inovatoare.
Proiectele eTwinning au un impact pozitiv pe termen lung, atât asupra elevilor, cât și a profesorilor, prin îmbunătățirea abilităților de comunicare, colaborare, creativitate și adaptabilitate. Ele creează un mediu educațional modern, deschis și dinamic, în care participanții sunt încurajați să exploreze, să colaboreze și să învețe unii de la alții. Prin toate aceste beneficii, eTwinning contribuie semnificativ la dezvoltarea unui sistem educațional mai inovator, incluziv și orientat către viitor.
Prin integrarea competențelor digitale, a gândirii critice și a colaborării internaționale, proiectele eTwinning contribuie la formarea unor competențe esențiale pentru elevii secolului XXI. Aceștia devin mai bine pregătiți pentru a face față provocărilor unei economii globale, din ce în ce mai digitalizate și interconectate.