Proiectul s-a adresat elevilor din ciclul primar. Scopul său a fost de a proiecta o poveste cu elevii a două clase I, pe parcursul a şase paragrafe, imaginate alternativ de elevii celor două clase, după ce în prealabil au fost votate de fiecare clasă în parte personajele poveştii – trei animale din mediul apropiat. Acest proiect promovează imaginaţia, creativitatea, colaborarea şi proiectarea unei naraţiuni participative.
”Îi felicit pe copiii români, din clasa I B Matca, dar şi pe cei francezi, din clasa CE1 din Saint Maclou de Folleville, care, îndrumaţi de învăţătoarele lor, Ţigănaşu Daniela şi Stephanie Giordano au reuşit să comunice creativ prin intermediul proiectului e-Twinning ,, Ra…conte moi une histoire’’ şi să lege prietenii, folosind şi păstrând pentru viitor formula magică a personajelor din basmul creat de ei.” – Mihaela Gudană (scriitoare)
Aceasta este prefaţa cărţii ,,Poveşti pentru pitici’’scrisă de două clase I –clasa I B şi CE 1-şi de învăţătoarele lor, în urma proiectului eTwinning ,,Ra…conte moi une histoire’’. La rândul său, fiecare clasă a continuat să scrie povestea, începută de cealalta clasă.
Elevii au comunicat prin e-mail, TwinSpace şi e-twinning, Didapage si framapad lite6.framapad.org/p/ra…conte_moi_une_histoire, făcând cunoştinţă prin videoconferinţă in decembrie , prin power-point, imagini video, desene. Ei şi-au descris ţara, şcoala şi clasa. Au citit povestea „Cei 3 purceluşi” în română şi franceză, au cântat colinde tradiţionale, si-au trimis felicitări de Crăciun, au realizat schimb de idei, mesaje, desene, pe twinspace, prin jurnal de proiect şi au prezentat producţiile lor.
Eu şi colega mea, Stephanie, am lucrat îndeaproape prin e-mail şi spaţiul virtual. Proiectul a avut ca scop îmbunătăţirea competenţelor în domeniul TIC, pentru a lucra împreună ca o echipă europeană prin depăşirea barierei lingvistice. Scopul final a fost acela de a ilustra, înregistra, tipări şi prezenta povestea elevilor, pe platforma eTwinning, la editura „Armonii culturale” Adjud ṣi apoi trimiterea căților de poveṣti in Franta, pentru ca toti elevii clasei franceze si romảne au cumparat cartea de povesti, frumos ilustrată de ei , concepută de ei și tradusă de cele doua învățătoare. Am creat paginile de proiect, în limba franceză:
- Les écoles
- Notre ville, notre région, notre pays
- Présentations des élèves :
- France- présentation collective
- France- présentations individuelles
- Présentation collective Roumanie
- Presentations individuelles-Roumanie
- Cartes de Noël France
- Cartes de Noël Roumanie
- Vidéo conférence de Noël
- Ecriture du conte- lien: lite6.framapad.org/p/ra…conte_moi_une_histoire
- Illustrations du conte
- La grande aventure
- L’histoire racontée par les élèves-
La început, am fost stângaci, căci nu ştiam mai nimic despre proiectele si platforma eTwinning,( acesta fiind primul nostru proiect eTwinning) despre twinspace, despre învăţământul francez, despre regiunea din nordul Franţei –Saint Maclou de Folleville, dar încet am descoperit , cu paşi mici, din materialele inserate în jurnalul de proiect, din power-point-urile postate de clasa prietenă, tot ce vroiam să ştim.
Ne-am cunoscut în videoconferinţă, mai mult prin limbaj nonverbal şi cuvinte simple, apoi prin mesajele reciproce, traduse de doamnele învăţătoare.
Mai greu ne-a fost să scriem pe site-ul framapad, în limba franceză, căci noi încă mai aveam litere româneşti de învăţat. Dar am reuşit să terminăm povestea de imaginat şi scris in franceză. Am pus cap la cap idei de compuneri, de întâmplări. Trebuia să continuăm fragmentul creat de clasa prietenă şi cu personajele lor, apoi să adăugăm şi noi personajele noastre.Am ajuns iată şi la finalul poveştii şi ne-am gândit s-o ilustrăm cu desenele noastre comune .Am căutat câteva chenare drăguţe cu animale şi cu un pic de strădanie am realizat o ediţie bilingvă a poveştii, în cartea ,, Poveşti pentru pitici/Contes pour enfants’’ pe care scriitorul Gheorghe Stroia, de la Editura ,,Armonii culturale’’ din Adjud ne-a publicat-o ,într-un format foarte atrăgător.Interesant este faptul că şcoala franceză a sponsorizat clasa CE1 cu 26 exemplare color, iar clasa noastră a beneficiat doar de interesul părinţilor.
MAREA AVENTURĂ… E povestea a trei prieteni: un cal, un câine şi o pisică , care trăiau într-o fermă. Au plecat să descopere lumea, dar călătoria lor nu se derulă aşa cum au prevăzut. Au trecut printr-o aventură extraordinară…
C’est l’histoire de 3 amis : un cheval, un chien et un chat qui vivaient dans une ferme. Ils partirent pour découvrir le monde, mais leur voyage ne se déroula pas comme prévu, ils vécurent une aventure extraordinaire…
E de asemenea povestea a două clase prietene care au făurit această poveste intr-un proiect eTwinning-,,Spune-mi o poveste’’- Classe CE1 de Saint Maclou de Folleville-France şi Clasa I B Şcoala Gimnazială nr. 1 Matca, judeţul Galaţi, Romania.
Aussi, c’est l’histoire de deux classes amies qui ont fait ce conte dans le projet eTwinning ”Ra…conte une histoire’’- Classe CE1 de Saint Maclou de Folleville-France şi Clasa I B Şcoala Gimnazială nr. 1 Matca, judeţul Galaţi, Romania.