Seminarul internațional eTwinning „Summer Educator Retreat – Mental and emotional well-being”, desfășurat în perioada 6-9 iulie 2023 în Jachranka, Polonia, la hotel Windsor, a fost un real succes cu multe activități interesante atât teoretice, cât și practice. Organizatorii au pus la dispoziția tuturor participanților materiale de sprijin complexe și foarte bine elaborate cu teme valoroase și exemple precise. Programul bine structurat, alternând prezentările cu activitățile practice, la care au participat activ atât ambasadorii eTwinning, cât și începătorii.
Trainerii Weronika Chmielewska, Joanna Gadek-Kutner, Katarzyna Drabarek, Klementyna Jozek, Marta Migula, Agnieszka Czekajlo, Anna Krzyzanowska, specialiști în domeniile lor, au pregătit fiecare activitate în cel mai plăcut mod învățând multe lucruri interesante pe care cu siguranță le voi folosi în viitoarele proiecte.
Prima zi, 6 iulie, a început cu înscrierea participanților, urmată de prima activitate: „Introduction to eTwinning”, prezentată de către ambasadorul eTwinning Katarzya Drabarek și Jolanta Gradowska de la NSO Polonia și activitatea „Mindfulness in Education – a real conversation”, discurs susținut de către Weronika Chmielewska de la EduMind Fundation. După o pauză de cafea a urmat o altă activitate de spargere a gheții și de găsire de parteneri, coordonată de Joanna Gadek-Kutner de la Laughter Yoga Institute.
A doua zi, 7 iulie, am început sesiunile de workshop în cadrul grupului din care am făcut parte, și anume grupa Balasana. Grupele au fost formate de către organizatori primind un email înaintea participării (Tadasana, Balasana, Tandasana). Fiecărui participant i-a fost atribuită o culoare regăsită pe ecusonul primit în prima zi. Prima activitate „Creative Yoga for Children” susținută de Marta Migula ne-a făcut să înțelegem ce înseamnă uniunea dintre corp, minte și spirit și cum a putea utiliza această activitate în cadrul proiectelor școlare. După pauza de cafea a urmat o prezentare susținută de Agnieszka Czekajlo și Anna Krzyzanowska: „ESEP & eTwinning – What? Where? How? Getting to know the new platform. ”Învățând alături de ambasador cum voi utiliza în viitoarele proiecte noua platformă ESEP. După masa de prânz Clementyna Jozek ne-a făcut să înțelegem rolul sănătății mintale în rândul copiilor prin activitatea „Mindfulness every day – supporting children from an early age. Kosmos and Kajo program”. Ziua s-a încheiat cu activități la alegere în aer liber (yoga, tai-chi și iahting).
A treia zi, 8 iulie, a început cu exemple de bune practici prezentate de ambasadoarele eTwinning: Ivita Seglina, Agnieszka Czekajlo, Anna Krzyzanowska, Katarzyna Drabarek din cadrul proiectelor eTwinning câștigătoare la premiile naționale, și anume „Europe through Festivals”, „Inclusion through sensory integration”, „Life cycle of chicken”. După pauza de cafea, în cadrul activității „Project planning – part 1” ne-au fost prezentate în zece pași etapele planificării unui proiect eTwinning și modul în care ar trebui să fie primul proiect pentru începători: simplu și de scurtă durată, să debuteze cu introducerea participanților și să se încheie cu evaluarea, obiectivele și activitățile să fie clar concepute, activitățiile cuprinse să fie integrate in curriculum. Această activitate a fost susținută de către speakerii Agnieszka Czekajlo și Anna Krzyzanowska. Au urmat niște activități în echipă mentor + începător formându-se în final grupe a câte trei perechi, după ideile comune, condiția fiind să fim din țări diferite. Grupa noastră (grupa a treia) a cuprins două perechi din România și una din Georgia. Am stabilit de comun acord ca Fondatorul (Natia Narsavidze) să fie din Georgia, iar Co-fondatorul (Raluca Daciana Moisuc) din România. Am stabilit numele proiectului „Use Mindfulness In Your Activites”Discutând subtemele pe care le vom aborda am stabilit rolurile fiecăruia în proiect: Leader/ facilitator – Georgia, Monitoring – România, Time keeper – România, Devil s Advocate – România. După prânz, a urmat partea a doua a activității și înregistrarea proiectului: „Project Planning – part 2 and Project Registration” în cadrul căreia am făcut o scurtă descriere a proiectului stabilind obiectivele proiectului, rezultatele așteptate, implicarea elevilor în activitățile proiectului. După ce toate detaliile au fost finalizate, proiectul a fost înregistrat pe platforma eTwinning și aprobat de NSO Georgia și NSO România
Această activitate de formare reprezintă o oportunitate în dezvoltarea mea profesională. În calitate de începător nu sunt încă familiarizată cu realizarea unui proiect european, însă voi încerca să aplic tot ceea ce am învățat la acest seminar de la colegii mei, însă nu în ultimul rând de la mentorul meu, în redactarea viitoarelor proiecte. După cum am văzut la acest seminar, redactarea unui proiect se bazează pe munca în echipa, colaborare și multe activități practice și toate acestea mă vor ajuta să termin proiectul început la acest seminar în calitate de Co-fondator și să inițiez alte proiecte.
Mă bucur și îi mulțumesc ambasadorului eTwinning Godja Adina că m-a ales. A fost primul meu seminar în afara țării și toate activitățile atât practice, cât și teoretice au avut beneficii asupra mea și sunt sigură că vor fi benefice și în activitățile zilnice la clasă.
În această lume în care toți suntem grăbiți și stresați, pot spune că exercițiile de Mindfulness și Yoga sunt necesare pentru a fi introduse mai ales în momentele de maximă tensiune, atunci când simțim nevoie de liniște sau relaxare. Am realizat că socializarea cu alte cadre didactice ajută foarte mult în formarea priceperilor și deprinderilor necesare în elaborarea activităților din cadrul unui proiect. În primul meu proiect început în cadrul acestui seminar alături de Georgia, în calitate de co-fondator, voi lucra alături de membrii echipei să fie cel mai bun proiect de pe platforma eTwinning.
Mulțumesc echipei eTwinning România pentru posibilitatea de a participa la un eveniment de așa amploare.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.