În perioada 9-11 noiembrie, am participat, alături de alte 4 cadre didactice din România, la cursul internațional eTwinning „From the Classroom to Lifelong Success: Nurturing Essential Competences”, desfășurat la Sevilia, Spania. În calitate de profesor de Limba franceză la Școala Gimnazială „Al.I. Cuza” din Podu Iloaiei și membru activ eTwinning, experiența mea a fost una cu adevărat memorabilă și inspiratoare.
Educație pentru secolul 21
Evenimentul a adus împreună profesioniști ai educației timpurii și primare din întreaga Europă pentru a aborda provocările educaționale ale secolului 21. Scopul principal a fost consolidarea competențelor esențiale, incluzând competențe digitale, antreprenoriale, de învățare pe tot parcursul vieții și de sustenabilitate. În calitate de profesor de limba franceză, am fost în căutarea modalităților de a integra aceste competențe în mod inovator în predarea limbii franceze.
Integrarea eTwinning în dezvoltarea de competențe
Cursul a evidențiat rolul esențial al eTwinning în dezvoltarea și consolidarea competențelor cheie. Am avut ocazia să explorez cadrele de competențe precum LifeComp, DigComp, precum și să înțeleg legăturile acestora cu proiectele eTwinning. Scopul a fost să identificăm modalități practice de a integra proiectele eTwinning pentru a dezvolta abilitățile esențiale ale elevilor.
Prezentarea Innovate, Educate, Sustain: A Roadmap with Four Frameworks, susținută de Irene Pateraki și Alexandra Almpanidou, a oferit o panoramă asupra unui plan strategic, evidențiind inovația, educația și sustenabilitatea prin intermediul a patru cadre fundamentale, DigComp, EntreComp, LifeComp și GreenComp. Participanții au fost încurajați să reflecteze asupra modului în care aceste concepte pot fi integrate în mediul lor de predare.
Evenimentul a atins apogeul cu un discurs captivant susținut de Dr. Isabel López Cirugeda, Fostering Creativity and Innovation through eTwinning, axat pe potențialul remarcabil al eTwinning în stimularea creativității și inovației în mediul educațional. Cu o prezentare captivantă și plină de inspirație, a ilustrat cum eTwinning devine un catalizator puternic pentru dezvoltarea gândirii creative în rândul elevilor și al profesorilor, modul în care proiectele eTwinning pot să sporească creativitatea elevilor, să îi încurajeze să-și exprime ideile în mod original și să construiască punți virtuale între culturi diferite. A subliniat, de asemenea, importanța folosirii tehnologiei în acest proces, evidențiind cum instrumentele digitale pot extinde și intensifica colaborarea între elevi și profesori.
După această prezentare captivantă, participanții au fost conduși într-o călătorie aprofundată în universul evaluării, susținută de Mariana Morales Lobo. Keynote-ul ei, Rethinking Assessment in the 21st Century, a provocat profesorii să-și schimbe perspectiva asupra modalităților tradiționale de evaluare și să exploreze abordări inovatoare care să reflecte nevoile și cerințele secolului XXI. S-a subliniat importanța adaptării proceselor de evaluare la cerințele societății moderne și la schimbările accelerate aduse de tehnologie și globalizare și a evidențiat că evaluarea ar trebui să fie mai mult decât o simplă măsurare a cunoștințelor; ea ar trebui să reflecte capacitatea elevilor de a aplica aceste cunoștințe în contexte reale și să încurajeze dezvoltarea abilităților cheie necesare pentru viața în secolul 21.
Experiență prin ateliere practice și networking
Participarea activă la atelierele practice și activitățile de networking a oferit nu doar cunoștințe teoretice solide, ci și strategii și resurse practice pentru îmbunătățirea activităților didactice specifice predării limbii franceze. Am avut oportunitatea de a colabora cu profesori entuziaști și experți din domeniu, schimbând idei și inspirându-ne reciproc pentru viitoare proiecte.
La workshop-ul condus de Arianna Sala și Cesar Herrero Ramila, Personal, Social and Learning to Learn Key Competence: Thriving in the 21st Century (LifeComp Framework), am fost provocată să gândesc creativ și să dezvolt strategii pentru a încuraja competențele cheie ale elevilor.
Workshop-ul privind proiectele eTwinning, Creating Successful eTwinning Projects, coordonat de Irene Pateraki și Alexandra Almpanidou, mi-a oferit instrumente și resurse practice pentru a crea proiecte de succes. Atelierul despre pedagogii inovatoare, Innovative Pedagogies to Support the 21st Century Skills and Competences, susținut de Margarita Samoutian, m-a inspirat să integrez tehnici noi în lecțiile mele de limba franceză și în proiectele eTwinning viitoare.
Sesiunea interactivă de networking între participanți, facilitată de coordonatori și traineri, mi-a oferit o ocazie excelentă pentru a lega contacte, a împărtăși experiențe și a stabili posibile colaborări.
Impactul asupra practicii didactice
Experiența la acest curs internațional a fost transformatoare, oferindu-mi nu doar instrumente teoretice, ci și practici relevante pentru îmbunătățirea predării limbii franceze. Planific să împărtășesc aceste cunoștințe cu colegii mei prin prezentări și ateliere locale, contribuind la creșterea calității educației în școala mea.
Mulțumiri și recunoștință
Aș dori să-mi exprim recunoștința față de ANPCDEFP România pentru susținerea financiară, care mi-a oferit această oportunitate unică. De asemenea, mulțumesc eTwinning pentru organizarea unui eveniment atât de valoros și inspirator.
Această experiență va rămâne una definitorie în cariera mea educațională, iar cunoștințele dobândite le voi împărtăși cu bucurie cu colegii mei și cu elevii mei, contribuind la o educație mai bogată și mai adaptată nevoilor secolului 21 în școala și comunitatea mea.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.