Necesitatea proiectelor eTwinning

Implementarea în școli a proiectelor educaționale eTwinning au luat o amploare semnificativă în România. Realizate prin parteneriate cu alte școli din Uniunea Europeană, sub forma educației nonformale, coordonate de profesori, au adus un aport în dezvoltarea elevilor implicați, promovând astfel și valorile interculturale.

Prin activitățile susținute în cadrul acestor proiecte, toți elevii devin mai încrezători în propriile abilități, mai sociabili și mai empatici. Se dezvoltă creativitatea, gândirea critică, comunicarea și colaborarea devin mai facile. Inovația și rezolvarea problemelor devin mai ușor de gestionat pentru elevi, iar atuul este entuziasmul și o implicare cu responsabilitate. Echipele care se formează la nivel internațional au o rezolvare comună, fiecare cadru didactic cunoscându-se rolul în implementare. Profesorul are oportunitatea de a se dezvolta personal și profesional

Importanța sustenabilității unui proiect european are o influență majoră, pozitivă, pe termen lung asupra comunității implicate, deoarece se dezvoltă competențe care mai apoi se transformă în performanțe. Un proiect poate genera alt proiect sustenabil, ceea ce conduce la promovarea inovației, a creșterii performanței și eficientizării practicilor educaționale.

De ce sunt importante proiectele eTwinning? Deoarece ele formează o comunitate internațională a școlilor prin conectarea online și gratuit la platformă digitală disponibilă în 31 de limbi. Conferă dezvoltarea competențelor digitale, facilitează colaborarea online între școli din Europa, crește prestigiul școlii și crește starea de bine în rândul elevilor și a profesorilor implicați, oferă o stare de bine și un climat educațional valoros.

Unul dintre proiectele educaționale eTwinning implementate anul acesta s-a adresat elevilor cu vârste între 4 și 11 ani, la care au fost participante patru țări.

Proiectul „EVERY MONDAY WELL- BEING DAY” are ca scop principal crearea unui impact pozitiv și de conștientizare,  prin diminuarea  modului de gândire și comportamente ale oamenilor într-o direcție pozitivă. Publicul țintă include lumea din societate. Concentrarea regulată pe a fi pozitiv în zilele de luni, în prima zi a săptămânii și implicarea în diverse acte de bunătate de-a lungul zilei poate crea o schimbare pozitivă în viața oamenilor și poate contribui la transformarea lumii într-un loc mai bun.

Activități legate de viață sănătoasă, precum și de învățare prin jocuri, ajutorarea animalelor, fără stăpân, curățarea mediului, excursii în natură, muzică și dans, artă, creativitate și învățarea instrumentelor web2. Proiectul oferă elevilor un mediu de învățare încântător, oferind diverse activități săptămânale, ajutându-i să creeze un val de bunătate în viața lor.

Și elevii clasei 2D Step by Step de la Școala Gimnazială Nr 22 din Galați, România, merită să se bucure de beneficiile activităților desfășurate în cadrul proiectul internațional alături de alte patru țări, precum: Turcia, Italia, Georgia și România. Proiectul a fost promovat și în cadrul simpozionului național „eTwinning -conectați la școala viitorului” desfășurat în data de 19.04.2024, de către Școala Gimnazială Nr. 29 din Galați. Ca recunoaștere pentru contribuția valoroasă în diseminarea proiectului, două eleve, care au reprezentat școala, au primit certificate de apreciere.

În domeniul educației, starea de bine a elevilor constă în: relațiile interumane, nivelul de dezvoltare personală, condițiile de mediu și starea de sănătate. Ca profesor, aleg să promovez bunăstarea emoțională și socială a elevilor, să susțin corectitudinea, onestitatea, respectul și stima de sine în activitățile lor.

Un alt proiect educațional eTwinning a implicat elevii în dezvoltarea valorilor umane a fost  We Are Good With Our Values ” .Are ca scop  încurajarea elevilor să se valorifice și să manifeste aceeași atitudine față de ceilalți din jurul lor. Proiectul își propune să creeze schimbări comportamentale prin internalizarea valorilor existente a elevilor cu vârsta cuprinsă între 6 și 12 ani. Membrii echipei sunt în număr de 12 din Turcia, Georgia și România. În cadrul proiectului s-au desfășurat activități care au vizat respectul, fraternitatea, empatia, compasiunea, iubirea, pacea, recunoștința și aprecierea.

Rezultatele implementării acestui proiect sunt:
Înțelegerea și gestionarea emoțiilor;
Dezvoltarea abilităților de empatie;
Asigurarea unui mediu sensibil al elevului;
Dezvoltarea auto conștientizării și abilităților de autoeficacitate;
Capacitatea de a fi capabil să-și asume responsabilități în a a lua decizii;
Îmbunătățirea abilităților de prietenie;
Dezvoltarea capacității de a colabora în grupuri.

Așadar, proiectele eTwinning promovează predarea-învățarea-evaluarea în spațiu online, prin diversitatea activităților propuse și integrarea școlilor într-un parteneriat internațional.

Link-urile atașate demonstrează activitățile desfășurate în implementarea celor două proiecte și diseminarea acestora:

canva.com/design/DAF9jnjNaFA/vKy0nALEUq8XF9rMyKHMaA/

canva.com/design/DAF9XjfWzhE/HhrEWvjFrSLtT7drh2X6hA/

scoala22galati.ro/blog/every-monday-well-being-day/

scoala22galati.ro/blog/we-are-good-with-our-values/

 

prof. Daniela Câmpanu

Școala Gimnazială Nr. 22, Galați (Galaţi) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/daniela.campanu

Articole asemănătoare