Elevii clasei a III-a B de la Școala Gimnazială Nr. 22 din Galați au avut parte de o experiență educațională unică prin participarea la proiectul eTwinning „Little Readers”. Acest proiect, care a reunit școli din diferite țări europene, a fost o oportunitate extraordinară pentru copii să exploreze lumea literaturii, să își dezvolte abilitățile de citire și scriere și să colaboreze cu colegi din alte culturi.
În cadrul proiectului, elevii au citit și discutat cărți celebre precum „Frederick” de Leo Lionni, „The Grumpy Ladybug” de Eric Carle, „Zog and the Flying Doctors” de Julia Donaldson și „The Smallest Gift in the World” de Peter H. Reynolds. Fiecare lectură a fost punctul de plecare pentru o serie de activități creative și educative.
Elevii au desenat personajele din povești, au creat colaje și au realizat postere care au fost prezentate colegilor lor din alte școli prin intermediul platformei eTwinning. Aceste activități nu doar că au stimulat creativitatea copiilor, dar le-au permis și să își dezvolte abilitățile artistice și de comunicare vizuală.
Un aspect inovator al proiectului a fost utilizarea tehnologiei pentru a facilita colaborarea între elevii din diferite țări. Folosind inteligența artificială, elevii au creat împreună povești fantastice despre aventuri în spațiu, inventând personaje extraterestre și scenarii fascinante. Aceasta a fost o ocazie excelentă pentru elevi să învețe despre puterea tehnologiei în educație și să își dezvolte competențele digitale.
Proiectul „Little Readers” a fost integrat în curriculumul de limba română, arte vizuale, științe și educație civică. Elevii au discutat despre empatie și comportament pozitiv inspirându-se din „The Grumpy Ladybug” și „Zog and the Flying Doctors”. Această abordare interdisciplinară a oferit copiilor o învățare holistică și conectată la realitate.
Evaluarea proiectului a fost realizată prin autoevaluarea elevilor, feedback formativ din partea profesorilor și evaluarea produselor finale. Rezultatele și impactul proiectului au fost diseminate prin platforma eTwinning, website-ul școlii și rețelele sociale, precum și prin evenimente și expoziții locale.
Proiectul eTwinning „Little Readers” a avut un impact semnificativ asupra dezvoltării sociale și creative a elevilor. Aceștia și-au îmbunătățit competențele de citire și scriere, și-au dezvoltat abilitățile artistice și digitale și au învățat să colaboreze eficient cu colegi din alte culturi. Prin acest proiect, elevii au descoperit bucuria lecturii și puterea colaborării internaționale, pregătindu-se astfel pentru viitor într-un mod integrat și inovator.
Proiectul „Little Readers” a demonstrat că, prin creativitate și tehnologie, granițele educației pot fi extinse, oferind copiilor o experiență de învățare bogată și diversă.
https://www.schoolartshow.com/art-shows/view/c4b4c6e08b5c12cddeb57f2809f6eee8