Proiectul eTwinning „Learn differently, through projects!” mi-a oferita şansa de a face un schimb de bune practici , idei şi resurse digitale , de a stabili relații de prietenie şi colaborare cu profesori şi elevi din ţările: Români, Turcia şi Bulgaria. Acest proiect are la bază învăţarea prin proiecte. Învățarea bazată pe proiecte, este o metodă de predare în care elevii învață prin angajarea în proiecte importante și semnificative din lumea reală și personală. A învăța înseamnă a descoperi, a trăi cu ceilalți, a învăța prin joacă, a învăța prin aplicații, a învăța prin artă sau a învăța combinând toate acestea, a învăța prin proiecte. Învăţarea bazată pe proiecte oferă o mulţime de beneficii, atât pentru elevi, cât şi pentru profesori.
Proiectul eTwinning „Learn differently, through projects!” s-a derulat anul acesta școlar 2022-2023, începând cu luna Octombrie 2022 şi se încheie în luna Mai 2023. Am pornit la drum împreună cu 14 elevi de clasa Pregătitoare unde am experimentat şi am descoperit un alt mod de a preda. În cadrul acestui proiect am sărbătorit câteva din sărbătorile internaţionale prin proiectele realizate în fiecare școală și am descoperit împreună predarea prin proiecte. Proiectul a implicat 20 profesori din 3 țări și 209 elevi. Țările participante sunt: România, Turcia, Bulgaria. Pentru a rezolva cu succes sarcinile de învățare ale proiectului, profesorii și elevii școlilor partenere au lucrat în colaborare – aceasta este o caracteristică a proiectelor eTwinning.
Proiectul a început în luna octombrie, luna în care s-a aprobat proiectul, s-au căutat partenerii şi codul de conduită cerut de platforma ESEP. Ne-am cunoscut partenerii, am stabilit modalitățile de comunicare, ne-am fixat școala și localitatea pe harta proiectului, ne-am înscris pe grupurile de comunicare (Facebook şi Whatsapp), am împărțit sarcinile de lucru, am ales instrumentele web 2 şi integrarea proiectul în curriculumul disciplinelor existente. Elevii au avut prima activitate de codare CODE WEEK, unde au fost informați despre învățarea programării. Aici au avut de realizat imagini pe baza unor coduri. S-a realizat prima carte proiectului despre activitățile de codare.
În luna noiembrie, am asigurat regulile de siguranță pe net, am cerut permisiunea părinților pentru participarea copiilor la proiect, ne-am prezentat localitatea, pe noi ca profesori și clasa de elevi, școala, am creat logo-ul și posterul proiectului. În această lună s-au desfășurat trei activități importante pentru care au fost create cărțile activităților (activitatea „Săptămâna Educației Globale” , „Ziua Universală a Drepturilor Copilului” şi „Ziua Mondială a Salutului”). La aceste activități, copiii au transmis mesaje despre PACE, au realizat primul produs comun, colaborativ, un puzzle – Floarea cu drepturile copilului, au învățat salutul în limba partenerilor noștri.
În luna decembrie, am avut activităţi dedicate sărbătorii Crăciunului, elevii au avut de realizat felicitări urându-le partenerilor „Crăciun fericit!” în mai multe limbi. Noi, profesorii am fost creativi și am adunat pe această aplicație un număr de 45 de jocuri de Crăciun pentru elevii din cele 3 țări, iar elevii s-au bucurat de aceste aplicații de pe platformă.
În luna ianuarie, am avut activitate dedicată Zilei Internaționale a Nonviolenței în Școală, unde elevii au creat mesaje de combatere a vilolenţei în aplicația wordart.
În luna februarie, am avut activitate dedicată zilei siguranței pe internet, Safer Internet Day, elevii au învățat să fie responsabili și să folosească în siguranță internetul.
Luna martie ne-a provocat prin participarea la 3 activități de proiect: confecționare de mărțișoare; omagiu adus femeilor din viața noastră (mamă, bunică, soră) unde am creat câte un acrostih în grupuri mici pornind de la un cuvânt dat; activitate de protejarea apei. În Aprilie am sărbătorit ziua pământului prin activitate de reciclare şi realizarea unui afiş ecologic.
Ultima lună, luna mai, este dedicată Zilei Europei. Elevii și profesorii transmit mesaje cu această ocazie.
Prin acest proiect, ne-am propus şi am reuşit să facilităm învățarea bazată pe proiecte, să motivăm participarea activă a elevilor la proiecte, să creștem gradul de conștientizare la importanța învățării unei limbi străine, să îmbunătățim încrederea în sine a elevilor, să folosim și să dezvoltăm instrumente web 2.0 pentru programa școlară.
Prin sustenabilitatea acestui proiect, prin produsele comune realizate, aplicațiile inovative și jocurile digitale încărcate de parteneri în proiect vor constitui premisele pentru valorificarea ulterioară a rezultatelor finale. Abilitățile digitale și de comunicare dobândite de elevi și cadre didactice pe parcursul acestui proiect rămân și după închiderea proiectului. Învăţarea prin proiecte ale unor activităţi vor motiva elevii în procesul lor de învățare în anii următori , vor fi mai activi şi competitivi.
În concluzie, utilizarea învăţării prin proiecte implică elevii la comunicare, la colaborare excelentă între colegi, reduce absenteismul, stimulează dezvoltarea capacităţilor de învăţare prin cooperare şi poate creşte performanţele şcolare ale elevilor. Mă bucur împreună cu elevii mei că am făcut parte din proiectul „Learn differently, through projects!/ Învață altfel, prin proiecte!”. A fost o experiență plăcută, antrenantă şi motivantă.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.