Scopul proiectului „Eight Doors of Intelligence” este de a permite copiilor să-si descopere propriile domenii de inteligenţă prin diferite situaţii de învăţare și realizarea conexiunilor între ariile curriculare. Limba de comunicare a proiectului este limba engleză. În proiect sunt implicați aproape 100 de copii de 4-12 ani, din 10 țări europene.
Proiectul își propune:
- fiecare copil să-şi descopere propria arie de inteligență;
- dezvoltarea zonei de inteligentață a copilului și îndrumarea lui pentru a obţine performanţe în acea zonă;
- crearea unei atmosfere distractive prin utilizarea diferitelor metode și procedee de învaţare;
- creşterea gradului de conştientizare cu privire la zilele speciale sărbătorite în întreaga lume.
Partenerii implicati în proiect sunt din România, Turcia, Bulgaria, Polonia, Georgia, Portugalia, Croația, Italia, Grecia, Ukraina.
Rezultatele aşteptate sunt:
- pentru copii: participarea activă la activităţi și proiecte , creşterea gradului de încredere și stima de sine, alegerea mai conştientă a activităţilor, proiectelor și a profesiei în viitor;
- pentru părinţi: conștientizarea acestora referitor la zona de inteligentață a propriilor copii și sustinerea lor;
- pentru cadrele didactice: stimularea și provocarea creativităţii și crearea alături de ceilalţi parteneri de produse finale comune.
Activitatea 1 – Inteligența verbală. 21 noiembrie – Ziua Mondialaă a salutului: Prescolarii au invatat sa salute in diferite limbi internationale: engleza, franceza, indiana, chineza, italiana, spaniola, turca, germana etc. A fost o zi frumoasă şi am marcat-o sugestiv având şi pălăriile amuzante create împreună cu părinţii.
Activitatea 2 – Inteligenţa intrapersonală. 3 Decembrie- Ziua Internatională a Persoanelor cu Dizabilităţi a fost marcată în grupa noastră prin realizarea unui poster cu imagini sugestive, ziua a continuat cu un joc interactiv în aplicaţia Wordwall, iar copiii au fost entuziasmaţi potrivind imaginile la locul lor. Activitatea a continuat printr-o activitate de lectură: „Băiatul cu mâini dansante” de Phill Cummings, mesajul având un impact puternic asupra copiilor.
Activitatea 3 – Inteligenţa logică. 29 ianuarie – Ziua Mondială a jocurilor puzzle: copiii au fost încântati să sărbătorească această zi alături de toti copiii înscrişi în proiect. Cadrele didactice participante au creat jocuri puzzle cu anotimpul iarna, iar toate aceste puzzle- uri au fost încarcate pe platforma Genially, astfel copiii au avut acces la resurse prin care au fost provocaţi să gândească logic, să-şi concentreze atenţia și să rezolve jocurile puzzle, dar în acelaşi starea de bine a fost prezentă pe tot parcursul zilei.
Activitatea 4 – Inteligența interpersonală- 30 ianuarie – Ziua Non Violenței în școli. Ziua a debutat prin crearea unui poster cu mesajul „Stop Violenţa!”. Pe baza acestui poster au pornit discuţiile noastre cu referire la ce înseamnă violenţa, agresivitate verbală, fizică. Prin jocul de rol propus, copiii au învăţat mesajul acestei zile si anume: „Nu fi agresiv şi violent fată de cei din jurul tău. Mâinile noastre sunt pentru a mângâia şi a ajuta, nu pentru a lovi”.
Acest proiect a contribuit în foarte mare măsură la dezvoltarea relațiilor dintre copii, dintre copii și părinți, dintre copil, părinte și educatoare, prin munca în echipă pentru realizarea diferitelor activități. Totodată, s-a dezvoltat foarte mult înțelegerea lumii de către copii (dar și de către părinți). Pe tot parcursul proiectului i-a însoțit pe copii bucuria colaborării, au fost entuziasmați când au avut ocazia să cerceteze împreună, pe echipe, diverse teme (cu ajutorul părinților). Activitățile acestui proiect au fost integrate în planificarea anuală și pe unități a materiei. Activitățile din proiect s-au derulat în cadrul orelor de curs într-un mod interdisciplinar, mai ales că proiectul este destinat copiilor de ciclu preșcolar și primar, niveluri la care interdisciplinaritatea este accentuată.