Întâlnirea de dimineață este activitatea de debut a fiecărei zile de școală, in alternative Step by Step. Folosind forme variate și atrăgătoare de salut în mesajul zilei (Bună dimineața albinuțelor! , Bună dimineața isteților!, Bună dimineața iubitori ai primăverii!, Bună dimineața copii prietenoși!), copiii se simt mai importanți, se mobilizează în a descifra mesajul zilei, să descopere sarcinile de la mesaj, precum și sarcinile de la centre.
Se implementează ușor pentru că elevii “își dau întâlnire” la începutul zilei pentru a se saluta , a asculta cu atenție, a comenta și a pune întrebări, a colabora în cadrul activității, a descifra, a descoperi sarcinile de lucru, a discuta despre noutățile zilei.
Întâlnirea de dimineață este o ocazie deosebită în modelarea caracterelor elevilor, în intervenții subtile ale dascălului încât cei timizi să prindă curaj și încredere în forțele lor iar cei impulsivi să se tempereze. Se conturează foarte bine caracterul interdisciplinar, prin mesajul zilei și prin sarcinile realizate. Încurajează copiii să facă alegeri, să-și asume responsabilități pentru propriile opțiuni și decizii, să-și exprime ideile în mod creative, să respecte felul de a fi a colegilor, să folosească abilități de învățare prin cooperare, să-și dezvolte gândirea critică, să-și exerseze gândirea independent.
Întâlnirea de dimineață înlesnește crearea unei atmosfere pozitive pe tot parcursul zilei, o motivație propice învățării cognitive; este ocazia prin care elevii învață și pun în practică o mulțime de aptitudini prin îmbinarea competențelor cognitive, sociale, emoționale și intelectuale ale membrilor clasei; este repetarea și învățarea experienței pozitive a bunătății, a înțelegerii și a empatiei, a bucuriei de a veni și a fi la școală.
Asigură participarea activă a elevilor la activitate. Stimulează curiozitatea și incurajează elevii să-și exprime propriile gânduri, să ia atitudine, să-și ajute aproapele, să fie mai toleranți, să învețe să asculte și să-și respecte partenerii de activitate (coleg, cadru didactic s-au altă persoană care participă la activitate). Consolidează aptitudinile de asimilare a unor informații.
Reușita „Întalnirii de diminiță” depinde, în mare măsură, de inventivitatea și de tactul pedagogic al fiecărui cadru didactic.