Inovații și tehnologii în predarea și învățarea la distanță. Proiectele eTwinning

Învățământul la distanță, denumit și educație la distanță, e-learning sau online learning, este o formă de învățământ caracterizată prin separarea fizică a cadrelor didactice și studenților în procesul de instruire și utilizarea unor tehnologii diversificate pentru a facilita comunicarea student-cadru didactic și student- student.

Platforma eTwinning a fost creată al cărei scop este acela de a ușura comunicarea și cooperarea dintre școli din țările membre ale Uniunii Europene. eTwinning este o parte a Programului de Învățare permanentă a Comisiei Europene. eTwinning facilitează colaborarea și comunicarea între școli din țările membre UE, crearea de multiple produse educaționale care implică utilizarea noilor tehnologii, îmbunătățirea comunicării în limbi străine, crearea de noi relații sociale, colaborarea virtuală și interculturalitatea.

Ca profesor învățământ primar în cadrul Școala Gimnazială „Dr. Ioan Mihalyi de Apșa” din Sighetu Marmației, Maramureș, am participat multe proiecte europeane alături de parteneri europeni pe platforma eTwinning. Proiectul intitulat ,, If I Were ….”, an școlar 2020-2021”, a fost premiat cu Premiul I, la Premiile Naționale. În proiectul nostru, elevii noștri își imaginează ce ar face dacă ar fi în locuri importante sau în locul oamenilor importanți, chiar și în obiecte neînsuflețite. Acestea vor  fi prezentate sub diferite forme. Partenerii proiectului-18 parteneri , proveniți din 6 țări. Fondatori Dilek Emir @Ozlem Tuncer  Turcia: 10 parteneri, Republica Moldova:  4 parteneri,Italia:  1 partener, Serbia: 1 partener,Macedonaia: 1 partener, România: 1 partener
Scopul proiectului este de a dezvolta abilitățile de empatie ale elevilor  și de a-și dezvolta imaginația.

Proiectul a urmărit să ofere elevilor competențe cheie, competență de  conștientizare și exprimare culturală, competență de știință, tehnologie, competență de inginerie, competență personală de învățare socială, competență de mediu și cetățenie, competență de conștientizare și exprimare culturală, cu una sau mai multe achiziții. Competența multilingvă va fi dobândită cu echipe mixte de țară.

Cu acest proiect, elevii  au fost educați chiar și în zilele de carantină. Pentru realizarea obiectivelor proiectului s-au folosit o varietate de metode pedagogice, ținând cont de nevoile și interesele elevilor, precum și de natura fiecărei noi teme. Elevii și-au îmbunătățit abilitățile de comunicare cu semenii lor atât în limba română cat și limba engleză. Ei s-au bucurat de produsele de colaborare împreună.

Sarcinile proiectului au fost:

  • Promovează-te pe tine, școala și orașul tău.
  • Scrieți ideile dumneavoastră pentru planul de activitate al proiectului nostru.
  • Scrieți primele dvs. gânduri despre proiectul nostru
  • Scrieți părerile dvs. despre regulile noastre Twinspace.
  • Invitați-vă studenții în Twinspace.
  • Elevii vor crea câte un avatar pe care îl vor prezenta
  • Crearea și aplicarea unui sondaj pentru profesor și elev (la începutul proiectului), urmat de  analiza rezultatelor sondajului.

Activități

1. IF I WERE EDUCATOR
Dacă elevii noștri ar fi profesori ce fel de educație și-ar imagina? Ce fel de educație își doresc ca elevi. Elevii își pun pălăria și își spun opiniile lor.

2. IF I WERE HEALTH PERSONNEL
Elevii  vor empatiza în activitatea lor, dacă ar fi profesioniști din domeniul sănătății. Ei lucrează în echipe mixte de țară și  realizează viruși și măști distractive. Fac postere și felicitări de mulțumire pentru aceștia.

3. IF I WERE A SEASON
Elevii decorează o parte dintr-un pom de sezon folosind materialele la alegere, despre un un anotimp. Combină copacii și obțin copaci sezonieri.

4. IF I WERE A WORLD LEADER
Dacă elevii noștri sunt lideri mondiali, cum pot găsi soluții la problemele lumii? Vor procesa materia pe care au ales-o conform planului STEM și o vor combina cu produsele lor  într-o prezentare.

5. IF I WERE AN ARTIST
Elevii au creat o poezie comună, în două rânduri fiecare

Din activități:

Diseminarea și comunicarea a fost realizată pe diverse platforme:

Project Blog egerben.blogspot.com/
Project Pinterest Page pin.it/3A7KNtO
Project Website i-f-ı-w-e-r-e.weebly.com/
Our Magazine twinspace.etwinning.net/130235/pages/page/1279225
Project News https://twinspace.etwinning.net/130235/pages/page/1279232
Project Boards
RadioBoardcasts twinspace.etwinning.net/130235/pages/page/1623836
Youtube Chanel youtube.com/channel/UC6jZGKml8eoShhkhjGXm-dg

Bibliografie
1. Adăscăliţei, A., (2007), Instruire Asistată de Calculator, Editura Polirom, Iași.
2. school-education.ec.europa.eu/ro/etwinning

 

prof. Adina-Veronica Godja

Școala Gimnazială Dr. Ioan Mihalyi de Apșa, Sighetu Marmației (Maramureş) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/adina.godja

Articole asemănătoare