Scopul principal al acestui proiect este de a atrage atenția asupra schimbărilor pozitive din educație, chiar în timpul pandemiei și a dezvoltării abilităților profesorilor și elevilor față de folosirea metodelor și tehnicilor de învățare moderne, Web 2.0 si STEAM, precum și de a-i încuraja să participe la aceste inovații, prin intermediul acestor proiecte eTwinning, care contribuie enorm la dezvoltarea educației. Profesorii pot utiliza tehnologiile informaționale în mod eficient în lecțiile lor, integrând instrumente de lucru inovatoare, care pot face lecțiile mai distractive, elevii mai motivați și rezultatele mai bune.
În cadrul acestui proiect, am implicat 15 elevi din școală, dar am înregistrat doar 10 pe eTwinning la dorința acestora. Am creat un grup pe whatapp special pentru proiecte eTwinning si acolo lămurim neînțelegerile. Elevii au lucrat și individual și în grup la realizarea produselor proiectului, fiind implicați în activități inter-disciplinare abordând subiecte de geografie, IT, engleză, creație literară (au creat poeme acrostice și scrisori), desen (mesaje anti covid), folosire tehnologie digitală fotografică și video, gaming, cultură universală (Halloween, Zile Naționale), drepturile copilului, drepturile copiilor cu dizabilități, Ziua toleranței și utilizarea mai sigură a internetului. Toate aceste activități au participat la dezvoltarea gândirii lor critice, logice și creative, a abilităților lor cognitive și artistice, a empatiei și toleranței, motivându-i să învețe mai mult, fiind mult mai stimulați să o facă pentru că învățau jucându-se și creând.
Colaborarea între parteneri s-a făcut pe grupul de whatsapp, pe Facebook, pe chat-ul și forumul de pe eTwinning, precum și în cadrul întâlnirilor live de pe Zoom. S-au împărțit în mod egal sarcinile, s-au discutat termenele limită, s-au decis de comun acord activitățile și produsele care urmau să fie făcute în proiect. Toți cei implicați în proiect am beneficiat de abordările inovatoare în educație și formare, atât profesori, cât și elevi și am încercat să ținem pasul cu dezvoltarea tehnologiei și utilizarea instrumentelor web 2.0 și STEAM, am învățat multe unii de la alții, interacționând constant pe rețelele de socializare. S-a pus accent mult pe importanța utilizării noilor metode digitale în educație. S-a creat conștientizarea despre utilizarea mai sigură a internetului în școlile noastre. În procesul pandemiei, elevii au avut ocazia de a-și împărtăși sentimentele și gândurile, desenând imagini cu masaje anti covid și scriindu-și reciproc scrisori despre pandemie, simțind astfel că nu sunt singuri în acest proces.
Elevii au fost implicați în realizarea tuturor rezultatelor finale, colaborând cu ceilalți elevi din alte școli pe forum si whatsapp, precum și în timpul discuțiilor live din cadrul întâlnirilor de pe zoom. Au primit ajutor și au fost îndrumați pe grupul de whatsapp, pe care l-am creat special pentru proiectele eTwinning. Toți partenerii, elevi și profesori, au colaborat la realizarea:
- măștilor cu sloganuri, poze și crearea de ebook cu aplicația storyjumper
- poeziilor acrostice și crearea de video comun
- ebook cu imaginile create și despre sentimentele elevilor în pandemie
- paginilor cu sentimente pozitive și negative despre pandemie cu learrningapps
- scrisori adresate partenerilor și realizarea unui ebook cu acestea
- padlet cu urări de Crăciun si Anul nou
- ebook cu activitățile de Safer Internet Day
- ebook cu activitățile de Codeweek
- expoziție cu colaje despre activități folosind emaze: emaze.com/@AOTOLIQWQ/gallery?autoplay
Obiectivele proiectului au fost îndeplinite:
– elevii și profesorii au învățat să lucreze cu instrumente digitale noi, inovatoare
– elevii și-au dezvoltat abilitățile de comunicare și socializare în engleză
– elevii și-au mărit stima de sine, motivația și au trecut peste inhibiții prin participarea la întâlnirile live și la activitățile în comun
– elevii și profesorii au achiziționat informații despre folosirea în siguranță a internetului
– elevii și profesorii au reușit să treacă mai ușor peste această perioadă de pandemie, exprimându-și sentimentele prin cuvinte sau desene, sau vorbind cu partenerii pe chat sau pe whatsapp.
– elevii și profesorii și-au dezvoltat inventivitatea și creativitatea
– elevii și profesorii și-au dezvoltat gandirea critică prin găsirea de soluții pentru anumite probleme.
Evaluarea s-a realizat pe tot parcursul proiectului prin aplicarea de chestionare, atât la începutul proiectului, cât și la sfârșitul proiectului, elevi și profesori și prin întâlniri live. A mai fost făcută o evaluare generală folosind jamboard, unde atât elevii, cât și profesorii și părinții și-au exprimat gândurile.
Conform raportului de interpretare a chestionarelor, precum și a jamboard-ului, s-a constatat că elevilor le-a plăcut să experimenteze noi instrumente digitale, au învățat să facă multe lucruri noi, au făcut multe progrese de comunicare în limba engleză, astfel educația și predarea au devenit mai plăcute atât pentru profesori, cât și pentru elevi, remarcându-se o evoluție clară față de sentimentele și cunoștințele lor de la începutul proiectului.
Diseminarea s-a realizat pe toate canalele media, grupul de Facebook, whatsapp, grupul neoficial de etwinning de pe Facebook, pe pereți virtuali (smore), pe youtube, prin realizarea de expoziții virtuale (emaze) și pe Blogger, precum și cu ocazia anumitor evenimente, cum ar fi Conferința Națională coordonată de mine, cu ocazia evenimentului Erasmus Days, în cadrul instituției, cu participare din toată țara.
Participarea la întâlniri și faptul că au cunoscut diferite culturi și au comunicat cu colegii din alte școli sau țări le-au oferit elevilor o șansă să-și îmbunătățească limba engleză. Vrem să conștientizăm utilizarea sigură a internetului. Cu siguranță, proiectul a contribuit în mare măsură la evoluția profesională și educațională a instituțiilor participante.