Scopul activităţii a fost de a-i învăţa pe elevi cum să-şi iniţieze şi să-şi menţină un bussiness.
Activitatea s-a desfăşurat efectiv la cantina şcolii noastre, prin realizarea produsului în procesul de producţie, după care a urmat vânzarea lui la stand în cadrul târgurilor educaţionale organizate în şcoală cu diferite ocazii, cum ar fi, de exemplu: de ziua şcolii, de Crăciun, de 1 şi 8 Martie, de Paşte şi atunci când au venit reprezentanţii JARomania.
Totul a început datorită afinităţii pentru bucătăria spaniolă şi pasiunii pentru dulciuri. Am rămas plăcut surprinse de simplitatea reţetei pe care noi am îmbunătăţit-o după propriul gust.
„Dulce de leche” Junior este o companie pilot având ca obiect de activitate producerea şi comercializarea dulceţurilor din lapte cu vanilie sub denumirea de „Topping Caramel cu Vanilie”, sub brandul „produs moldovenesc de Huşi”.
Ȋn urma studiului efectuat de echipa noastră, prin consultarea individuală a persoanelor potenţiale clienţi, compania s-a concentrat pe satisfacerea nevoii de a avea un desert sănătos şi proaspăt, la pauza mare, pentru elevii şi cadrele didactice ale Colegiului Agricol „Dimitrie Cantemir” din Huşi. Afacerea poate fi extinsă prin creşterea producţiei astfel încât produsul să poată fi cumpărat şi consumat şi de rude, vecini, prieteni şi cunoştinţe.
„Toppingul Caramel cu Vanilie” este de fapt o cremă care s-a produs la cantina şcolii, din lapte, zahăr, bicarbonat de sodiu, sare şi vanilie. Produsul a fost servit la borcan de 250 g, cantitate netă, şi are un design hexagonal. Produsul s-a promovat în cadrul târgului educaţional din şcoală, prin degustări organizate în cancelarie şi la cantina şcolii, dar şi prin anunţuri făcute pe site-ul, pe pagina de Facebook şi pe grupul liceului, dar şi pe Facebook-ul personal.
În urma studiului de piaţă efectuat pe un eşantion de 150 clienţi din şcoală, produsul nostru a fost agreat şi cumpărat în proporţie de 100%, respectiv recomandat şi altora spre achiziţie.
Bugetul este oglinda financiară a oricărei afaceri. Astfel, materiile prime şi materialele consumabile necesare ni le-am procurat din sponsorizări, iar utilităţile şi salariile din fonduri proprii.
La cele 6 loturi de produse fabricate şi vândute în totalitate am trecut pragul de rentabilitate prin volumul şi valoarea vânzărilor deoarece valoarea veniturilor realizate a fost mai mare decât valoarea cheltuielilor totale efectuate.
Punctele forte ale produsului nostru sunt: noutatea pentru regiunea Moldova, prospeţimea, gustul plăcut, aroma fină şi aspectul atrăgător. Deoarece produsul nostru este unic pe piaţa locală nu avem concurenţă. Putem influenţa decizia clientului în favoarea noastră prin oferirea de produse obţinute din materii prime bio şi raportul calitate-preţ bun.
Riscul asumat de noi a presupus următorul lucru: Cantina şcolii a fost folosită de noi, elevii, sub supravegherea personalului cantinei şi a profesorului îndrumător în vederea realizării produsului alimentar care ulterior a fost consumat de personalul şi elevii şcolii în schimbul unor sume de bani.
Ȋn urma interacţiunii cu antreprenorii, ne-am creat o viziune pe termen lung despre desfăşurarea viitoarei noastre afaceri. Ȋn acest sens, ne-au dat sfaturi despre cum ne-am putea promova pe piaţă pornind de la nevoile şi dorinţele potenţialilor noştri clienţi, continuând cu stabilirea unui preţ în funcţie de costurile de producţie şi de mâna de lucru implicate urmând ca apoi să plasăm produsul pe piaţa-ţintă.