L’activité ludique est un élément important à l’apprentissage. Dès son jeune âge, l’enfant se trouve confronté à des situations ludiques qui enrichissent ses expériences, forgent sa personnalité et lui ouvrent d’autres horizons telles que la créativité et l’imagination. Elles représentent également un moyen d’expression qui sollicite l’échange de connaissances, de propos et de mots. L’enseignant y trouve également un appui qui l’aidera dans son enseignement. Le recours à l’activité ludique dans l’enseignement/ apprentissage du français langue étrangère pourrait susciter chez les jeunes apprenants un intérêt qui peut les encourager à apprendre et à s’exprimer. Il s’agit d’exploiter le plaisir engendré par le jeu pour faire acquérir de nouveaux savoirs.
Strategii de stimulare a comunicării aplicând tehnici de învățare prin cooperare (Studiu)
Învăţarea prin cooperare este o tehnică cu aplicabilitate crescută în grupurile mici de școlari, aceasta favorizând creșterea performanțelor proprii ale individului dar și ale celorlalți membrii ai grupului.
Studiul de față pornește de la ipoteza generală că aplicarea metodelor și procedeelor didactice care stimulează învățarea prin cooperare favorizează obținerea de performanțe în învățare la școlarii mici.
Study on Interactive Teaching Methods
Teaching is a profession which requires not only a good teacher but also a cooperative student who helps the teacher to achieve the objectives set at the end of the lesson with ease. For many centuries, the teacher was the primary source of information, the font of knowledge. Books were nonexistent or scarce, as they still are today in developing countries of the world, and information was passed orally from teacher to pupil. Even nowadays, newly constructed classrooms often have the same configuration as those lecture halls built centuries ago. As good teachers, we are almost always on the lookout for new and interesting ways to stimulate our students.
Erasmus+ in the Life of Gimnazial School Găneasa
We are in the second year of the „miracle” called Erasmus+ Project in a rural school… The Gimnazial School in Găneasa commune, Olt County. Thus, the year 2017 meant for the Găneasa Secondary School another year of hard work, but also a great success: obtaining the grant for the project submitted within the selection of the National Agency for Community Programs in the field of Education and Vocational Training, Erasmus+ Program, Key Action 1 – School education, Axis – Mobility of teaching staff for learning purposes.
Rolul feedbackului în asigurarea progresului școlar
Profesorul are libertatea de a proiecta lecția, dovedind creativitate, dar cea mai eficientă cale este situația în care profesorii lucrează împreună pentru a elabora planuri, pentru a dezvolta idei comune despre modul de predare, pentru stimularea interesului și asigurarea progresului.
Metode alternative de evaluare
Teoria și practica actuală a evaluării își propun să valorifice maximal valoarea formativă a metodelor de evaluare cu incidența semnificativă asupra randamentului școlar, evidențiind: capacitatea metodelor de a surprinde diferitele categorii de rezultate școlare, efectele stimulative ale metodelor de evaluare asupra învățării de valorificare maximală a potențialului individual al elevilor, rolul metodelor în conturarea unor aptitudini și interese precum și în formarea deprinderii de învățare, de muncă independentă, capacitatea metodelor de a motiva, stimula și susține învățarea.
Imaginile statice și dinamice în cadrul orelor de limba și literatura română
Utilizarea imaginilor statice și dinamice (fotografii ale unor scriitori, fotografii cu spațiul fizic în care au trăit scriitorii sau în care se desfășoară anumite subiecte literare, ecranizări ale unor opera literare, interviuri cu scriitori etc.) ar putea fi unul dintre elementele centrale ale lecțiilor de limba și literatura română.
Autenticitatea unui reportaj – tipuri de narațiune
Reportajul este un text aflat la granița dintre literatură și jurnalism, o formă de scriitură cu un limbaj și un ton atractiv, scopul fiind ca în urma lecturii cititorul să își formuleze propriile concluzii, după studierea a mai multor puncte de vedere.
Ce surse vizuale putem folosi în procesul de predare a istoriei comunismului? (Studiu)
Sursele vizuale referitoare la perioada regimului comunist în timpul lui Nicolae Ceaușescu sunt foarte numeroase și diversificate: imagini cu Nicolae Ceaușescu în timpul vizitelor de lucru, imagini cu activitatea din fabricile și uzinele comuniste, imagini cu agricultura comunistă, imagini cu șantierele „marilor realizări ale comunismului” – magistrale, canale, tuneluri etc., imagini propagandistice, idealizate cu Nicolae și/sau Elena Ceaușescu (de la fotografii, până la portrete pictate sau sculpturi), afișe propagandistice ale regimului comunist etc. – toate acestea putând fi întâlnite în ziare și reviste sau sub formă de imagini video. Desigur, deosebit de atractive pentru elevi sunt imaginile video – emisiuni de știri, alte emisiuni de televiziune. De asemenea, în predarea istoriei poate fi utilizată și cinematografia perioadei ceaușiste.
Principalele modalități de a avea acces la surse vizuale care să fie valorificate în orele de istorie sunt: manualele, cărțile de istorie, enciclopediile istorice, ziare și reviste din perioada comunistă, CD-uri educaționale care au ca subiect perioada comunistă, documentare istorice, internetul.
Factors that Affect Students` Motivation for Reading in the English Classes
Motivation for learning has to be inspired to students from the very early ages, but if some of them lose it on the way from various reasons, we have to identify the factors that have caused that, and then repair the damage. These factors can be social, educational, psychological or even physical and sometimes, it is hard for a teacher to play the role of a doctor, a psychologist and to solve problems that the society or their family should solve.