EDICT
Revista educației
ISSN: 1582-909X
   

Scopul oricărui proiect publicistic este de a convinge, "de a obliga mintea la consimțire" (G.Călinescu).

Noi nu îndrăznim să cerem asta cititorilor Revistei educației. Însă demonstrăm aptitudinea dascălilor de a retranscrie realitatea școlară cât mai aproape de substanța ei veridică.

Nu pretindem a avea "talent de gazetar", dar mizăm pe vocația de a surprinde "adevărul" faptelor în educație și pe utilitatea unor construcții teoretice bazate pe ipoteze și informații.

În fața unei noi publicații, cititorul se întreabă firesc:

  • "O revistă pentru cine?" Pentru toți cei care vin în contact cu problematica educației, realitate complexă, de o importanță pe care nimeni nu o poate ignora.
  • "O revistă pentru a spune ce?" Nu avem pretenția de a schimba ceea ce s-a scris sau spus până acum, avem doar un mesaj de transmis, experiențe de împărtășit, opinii de apărat.

Pe această linie, a unei noi atitudini în investigarea realității școlii, revista își propune să abordeze aspecte variate ale problematicii educației. Fiind încă la început de drum, ne rezervăm dreptul de a fi precauți în interpretarea valorică a materialului informațional. S-ar putea ca, într-un anume viitor, ipotezele exprimate aici să fie confirmate sau infirmate. Indiferent însă de opțiunile care se vor contura în acest sens, articolele publicate își vor menține valoarea informativă, întrucât au surprins, mai mult sau mai puțin obiectiv, realitatea școlii românești.

Ținând totuși cont de "dreptul la eroare" acordat oricăror ipoteze realiste, sperăm că cititorii - înțelegând necesitatea dar și frumusețea continuei lărgiri a orizonturilor cunoașterii - vor considera această revistă drept chemare spre o înțelegere aprofundată a educației.

Diana AGHIORGHIESEI
Consilier FNDC

Din numărul 7:

Profesiune de credință

Dimensiuni psihologice ale limbajului educațional

Pași didactici întru descoperirea și încurajarea celor chemați de cuvinte

Către o abordare interdisciplinară prin evaluarea autentică

Proiectul - metodă de evaluare interdisciplinară

Abordarea interdisciplinară a conținutului educației civice la clasa a III-a

Abordarea interdisciplinară prin jocuri didactice

Complexele de zi cu zi

Educație și psihanaliză

Cunoașterea psihologică a copilului preșcolar, condiție a proiectării activităților educative

"Turul galeriei"- metodă interactivă de recapitulare și consolidare a cunoștințelor

Optimizarea activităților instructiv- educative ale copiilor cu tulburări de limbaj

Simpozionul național "Modalități concrete de cunoaștere a elevilor și de tratare diferențiată a copiilor cu CES"

Clubul Educației - un vis devenit realitate

 
EDICT - Revista educației
ISSN: 1582-909X
Copyright: Editura Agata ®
2000-2004

  Gazduire site: HostX [oferte de hosting]