EDICT – Revista educației. Gânduri la început de drum

Scopul oricărui proiect publicistic este de a convinge, „de a obliga mintea la consimţire” (G.Călinescu).
Noi nu îndrăznim să cerem asta cititorilor Revistei educaţiei. Însă demonstrăm aptitudinea dascălilor de a retranscrie realitatea şcolară cât mai aproape de substanţa ei veridică.
Nu pretindem a avea „talent de gazetar”, dar mizăm pe vocaţia de a surprinde „adevărul” faptelor în educaţie şi pe utilitatea unor construcţii teoretice bazate pe ipoteze şi informaţii.

În faţa unei noi publicaţii, cititorul se întreabă firesc:

  • „O revistă pentru cine?” Pentru toţi cei care vin în contact cu problematica educaţiei, realitate complexă, de o importanţă pe care nimeni nu o poate ignora.
  • „O revistă pentru a spune ce?” Nu avem pretenţia de a schimba ceea ce s-a scris sau spus până acum, avem doar un mesaj de transmis, experienţe de împărtăşit, opinii de apărat.

Pe această linie, a unei noi atitudini în investigarea realităţii şcolii, revista îşi propune să abordeze aspecte variate ale problematicii educaţiei. Fiind încă la început de drum, ne rezervăm dreptul de a fi precauţi în interpretarea valorică a materialului informaţional. S-ar putea ca, într-un anume viitor, ipotezele exprimate aici să fie confirmate sau infirmate. Indiferent însă de opţiunile care se vor contura în acest sens, articolele publicate îşi vor menţine valoarea informativă, întrucât au surprins, mai mult sau mai puţin obiectiv, realitatea şcolii româneşti.

Ţinând totuşi cont de „dreptul la eroare” acordat oricăror ipoteze realiste, sperăm că cititorii – înţelegând necesitatea dar şi frumuseţea continuei lărgiri a orizonturilor cunoaşterii – vor considera această revistă drept chemare spre o înţelegere aprofundată a educaţiei.

Articole asemănătoare